aanbieder worden

Stefan de Loos van Vesto Schoonmaak en Bedrijfsdiensten

Stefan de Loos is trotse directeur-eigenaar van Vesto Schoonmaak en Bedrijfsdiensten.

In 1994 startte hij bij het Haarlemse schoonmaakbedrijf letterlijk onder aan de ladder en binnen 6 jaar tijd werd hij vennoot. Drie jaar later is Stefan volledig eigenaar geworden van dit mooie bedrijf, dat inmiddels ook buiten de regio Kennemerland opdrachten uitvoert. Vesto maakt ieder jaar een stabiele groei door en heeft vandaag de dag 50 medewerkers. Allemaal betrokken professionals die staan voor kwaliteit en een persoonlijke benadering.

Stefan vertelt…

“Vesto werkt vanuit een hecht partnership samen met haar opdrachtgevers. Wij zijn niet de papieren tijgers die het liefste inschrijven op een aanbesteding en met een gelikt verhaal de gunning krijgen. Dat je in staat bent een goed verhaal te schrijven zegt niet per definitie dat je dienstverlening ook goed is. En andersom geldt dat trouwens ook.

Bij ons is het “what you see is what you get” en staat een persoonlijke benadering voorop. Doordat we zo’n goed contact hebben met onze opdrachtgevers, weten we ècht wat de klant wil. Daar stemmen we onze dienstverlening op af en we merken dat dit wordt gewaardeerd. Vesto kent een platte organisatiestructuur en de betrokkenheid van onze medewerkers is heel erg hoog. Dat werpt zijn vruchten af, want op veel projecten verzorgt Vesto al jaren achtereen het schoonmaakonderhoud.

Toch ontkomen we er niet altijd aan om in te schrijven op een aanbesteding. Een aantal jaar geleden bijvoorbeeld, zette één van onze bestaande opdrachtgevers zo’n officiële uitvraag in de markt. Wij werkten al 25 jaar samen met deze klant, maar raakten de opdracht kwijt aan een grotere partij. Zij hadden de beste offerte geschreven en gingen er met de gunning vandoor. Uiteindelijk tot grote ergernis van de klant, want de praktijk bleek niet zo rooskleurig als de aanbieding deed geloven. Met als gevolg dat de klant, vanwege onvrede, een her-aanbesteding uitschreef. Een nieuwe kans voor ons. Wij wisten natuurlijk dat we heel goed bij de klant pasten, want we werkten tenslotte al jaren naar tevredenheid samen. Maar hoe krijg je dat nu goed op papier?

Via, via zijn we op het spoor gekomen van Schoonmaak Nederland en kwamen we in contact met Leon. Hij heeft ons begeleid in het hele traject van deze aanbesteding. Van schouwing, tot het maken van de offerteteksten èn de calculatie. Met resultaat, want we hebben de klant weer aan onze portefeuille mogen toevoegen en daar zijn we heel erg blij mee! Een volgende keer zullen we dan ook zeker weer bij Schoonmaak Nederland aankloppen als we niet om een aanbesteding heen kunnen of willen.

Voor ons is het sowieso ideaal om gebruik te maken van de freelance professionals die we via het platform kunnen vinden. We zijn als bedrijf zeker niet de kleinste, maar ook niet de grootste; we kunnen in ieder geval niet voor alles een eigen vaste medewerker aannemen. Via Schoonmaak Nederland vinden we bijvoorbeeld een calculatiecoach die ons helpt met het doorlopen van bestaande calculaties bij grote trajecten. Vooral bij deze grotere opdrachten loont het namelijk echt wanneer er een expert meekijkt en rekent. Zo behalen we de beste prijs/kwaliteitverhouding èn kunnen we ons focussen op waar het echt om gaat. Een tevreden klant.